onsdag 28 mars 2012

Schackmatt aka Da mystery of Chessboxin´

Då så var det bara några dagar kvar på den första dessertmenyn som kördes på Posten. Det känns kul att få lägga lite nya desserter framöver.
Efter en hektisk helg så föds nya idéer, vi har diskuterat lite om hurvida vi kanske skulle ha något slags tryffelfat. Så på vägen hem från jobbet så satt jag och lyssnade på mina all time favorites Wu Tang Clan i lurarna, då ploppade plötsligt låten Da mystery of Chessboxin´ upp och i samma vevea så ploppade idén om att servera en ljus och en mörk tryffel som spelpjäser upp. Så när jag kom hem var det bara att googla på schack bräden tillsalu. Jag fann ett ställe beläget i Örgryte, så morgonen där efter slog jag en pling till schack leverantören. I ett bostadsområde ute i Örgryte så hittade ett bräde i teak. 200 spänn, nä nä inga pjäser behövs, jag ska lägga tryfflar på det!
Det blev rätt maffigt att servera det lite annorlunda. Mr BossMan Jimmy nämnde att vi kunde spinna vidare på det och göra tryfflarna mer pjäs lika, gillar idén, sen får vi la se hur det blir.
Men jag körde en variation på ett kakfat till en större grupp iallafall så bytte jag ut en del av tryfflarna.
Inte att förglömma så måste låten spelas varje gång man lägger upp ett bräde! Då får man den genuina känslan va.
Tänk sen att göra en dessert där gästerna spelar samtidigt som det äts upp vill säga, typ Fia med knuff som äts upp vart efter. Det hade varit fett.


Schack mätt!


Kakfat v.2.0


Kaka.


Wu Tang Clan - Da mystery of Chessboxin´ tack för hjälpen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar