lördag 17 mars 2012

Inspiration i vardagen.

Jag och Patrik har jobbat ihop tidigare så vi satte oss ner innan  & knåpade ihop en meny, detta var i slutet av december. Vi hade dock en grund att gå på då mr BossMan Lappalainen hade skissat ihop sina idéer.
Så Patrik och jag satt hemma hos mig några timmar medans min 2 åriga son levde rövare.
Resultatet av kakor och en koncentrerad far som har menymöte syns på bilden nedan.

Kaos.


När man ska finna någon slags inspiration till menyer och upplägg så utgår vi självfallet ifrån råvaror, säsong, tekniker & texturer bland annat.
Men jag finner mycket inspiration i sånt som sker i vardagen det som finns runt om en hela tiden:

-att bli upplärd av ens egna son som ska baka pepparkakor är ett bra exempel på hur man hittar glädje och nyfikenhet.


-sand & tång & sten är sjukt vackert.


-en gammel röten bro är också så sjukt vackert, om man nu står under denna en go dag va.


-graffiti är också en sån grej som jag går i gång på, när det gäller former och färger så är denna något smutskastade värld helt magisk.


-en trasig vagn är väl att vara snäll när man kallar denna det, men fotot i sig blir grymt på något sätt.


-ute på landet kan listan göras hur lång som helst, det finns så otroligt mycket som man på något sätt snappar upp och försöker förvalta detta på en tallrik.


-en kalv som är minuter gammal, doften av bonnläpp, a visst, det är vackert.


-en stolt kossa.


Hur förvaltar man alla intryck då? Jag vette fan men på någon jävla vänster så samlar jag på alla dessa spår som sätter avtryck i vardagen.

En bra hemsida för inspiration: http://www.streetartutopia.com/


Så tänker jag, mmhmm tänker ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar