måndag 9 april 2012

Påsklov!

Så fick man ett litet påsklov under helgen! Meget flott som norrmannen hade sagt det. Men på någon vänster så snurrar det i skallen hela tiden, en massa idéer som liksom måste komma ut va. Så idag på jobbet så testade jag att lägga upp "Glassar och Sorbeter" på ett nytt (Noma, väldigt Noma inspirerat) sätt. Men man får tacka Dansken för idén. När jag var där och åt så fick vi en miljon amuse boucher, varav en av dom serverades i gamla "antika" kakburkar, det kanske man skulle kunna låna och servera våra tryfflar i? Vad vet jag. 
Jag la iallafall upp tryffeln i en ankfot. Det porslinet som vi har en begränsad upplaga av är så sjukt vasst va. Så man måste ju pröva.

Dagens Halloncheesecake.
Nu ligger den där, chokladspiralen och hetsar som min käre kollega Patrik hade utryckt sig.


Ovanifrån. 


Sidan.


Ingen vinkel till spillo!


Här har vi den! 
Ankfot i porslin!
Rabarbersorbet, Oreocrust, honungskrasse.


Med en liten inkokt rabarber också!


Gött e det!


Glassar och Sorbeter.
Hallonsorbet, Oreocrust, Atsina, Honungskrasse.


Framåt GrönaSvarta Gäng!


Gott så!


Passionsfruktstryffel, chokladpulver, ankfot!


Strike a pose! 


Timo får reppa Västkusten en dag som denna då väderstrecken på cheesecaken läggs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar