onsdag 18 april 2012

Ciao Paco!

Här om dagen hade vi 1000 tryfflar som skulle rullas, jag satte en sats på 8 kg choklad 2 kg puré, det räckte inte kan jag säga. Herre jävlar vad det rullades. Men goda blev dom må jag säga, passionsfrukts tryffel is the shit. 
Här om dagen var jag hemma hos en kamrat och tryckte tröjor, då han hade en gammal godisbox på bokhyllan. Tanken att tillverka eget godis eller dyl. och servera i gamla boxar växte då i min hjärna. En tanke att utveckla? Får la se hur det blir med det. Håller ögonen öppna efter gamla boxar längs landsvägarnas loppisar i sommar.
Passionstryffel i mängder.


Godisbox retro!


Dagens prognos på Molnet.
Grymt porslin, kändes lite som ett rökmoln i designen.


Moln.


Citronsorbet, som pre dessert i framtiden kanske?


Ovan.


Det var dags för min Mexikanske vän Paco att ge sig av. 
Muchos gracias!


Hallon, som taget ur en scen i Dexter.


Till Paco, tack för hjälpen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar